PISMENOST v EU

Mnogi Evropejci slabo berejo

Strokovnjaki na področju izobraževanja so sprožili alarm. Novo poročilo Evropske komisije je pokazalo, da veliko Evropejcev ne bere dovolj dobro, da bi zadoščalo za vsakdanjo rabo. Pod udarom niso samo prizadeti, ta pomanjkljivost zavira tudi gospodarsko moč EU.

Bruselj – Branje je osnova za doseganje uspeha v šoli, izobraževanje, delo in vsakdanjik. Novo poročilo evropske komisije je pokazalo, da ta kompetentnost v celoti manjka okoli 1/5 Evropejcem, oz. da nezadovoljivo obvladajo branje in pisanje za vsakodnevno rabo. Avtorji študije so vpričo gospodarske krize v Evropi ta visoki delež označili kot signal za alarm. Delo lahko najdejo le dobro izobraženi absolventi šol in le-ti lahko prispevajo k gospodarski rasti. Po izračunih strokovnjakov bi se podpora učencev poplačala: »Če bi države podprle kompetentnost učencev pri branju, pisanju , matematiki in naravoslovnih znanostih, bi BDP držav v EU porasel za več bilijonov EUR.«

Na internetnih straneh EU komisije je razvidno, natančni podatki za vse članice EU sicer niso na razpolago, da znaša delež prebivalcev, ki ne znajo zadovoljivo brati, v Nemčiji, Franciji in Veliki Britaniji okoli 20%. Strokovnjaki so predlagali več zasnov napredka otrok in odraslih – več učiteljev, atraktivnejše knjigarne z digitalnimi mediji, več razlage o nepismenosti in podporo otrok s tujimi koreninami. Tematiko bi morali obravnavati ne samo v šolah, temveč tudi v družinah, na delovnih mestih in v medijih.

27 članic EU je cilje v šolskem sektorju že poenotilo: Do leta 2020 bi se naj delež manj pismenih 15-letnikov znižal od 20 na 15%. Zadnje zvezno poročilo o izobraževanju v Nemčiji navaja: »Napredovanje tistih učencev, ki jim je že itak težko, še vedno ni uspešno, saj le počasi upada število učencev, ki v izobraževalnem procesu zaostajajo. 15 – 20 % otrok in mladih zaostaja, slabo berejo, slabo razumejo tekste, zato prekinjajo uk ali šolanje ter se tudi ne udeležujejo tečajev za nadaljnje usposabljanje.«

Svetovni dan opismenjevanja je letos potekal pod temo »Opismenjevanje in mir«. Ob tem je svojo kritiko izrazil tudi generalni sekretar nemške komisije UNESCA: »Vlade v svetu zagotavljajo za opismenjevanje premalo sredstev, kljub temu, da je izobraževanje pravica vsakega človeka« in spomnil, da se je svetovna skupnost že leta 2000 zavezala k globalnemu izboljšanju razmer.

Navedbe v sporočilu UNESCA: »Eden od razlogov za visoki delež nepismenih so oboroženi konflikti. Namesto za izobraževanje se denar namenja vojski, kar zmanjšuje ekonomsko rast, vodi v večjo revščino in uničuje infrastrukturo.«

Besedilo je skrčeni prevod članka objavljenega v SchulSPIEGEL.de dne 06.09.2012.

Ali je pri nas kaj drugače?

Ne, ni, saj smo tudi pri resultatih PISA 2009 pod povprečjem EU.

Oddajte komentar

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s