ODPRITE PRENOSNIKE

Zanimiv članek o uvajanju digitalne šole na Danskem. Povzetek članka Lise Srikiow, Kopenhagen, objavljeno v SchulSPIEGEL.de.

Testni pouk. 26 učencev potrebuje pri pouku matematike samo notesnike in slušalke, knjig, zvezkov in pisal v razredu ni opaziti.

Na video posnetku digitalna predavateljica učencem predstavlja linearno funkcijo. Učitelj v razredu namerava z učenci predelati še nekaj primerov, zato v  času digitalnega predavanja priključuje projektor.

Gimnazijci se morajo na računalniški program še privaditi. Samostojno bodo uporabljali učni program za učenje matematike šele po zaključenem digitalnem predavanju in skupnem reševanju manjšega števila nalog. V razredu je večina učencev že stara med 16 in 19 let, razred je tudi prvi, ki sodeluje v tem  eksperimentu. Učenci bi si naj preko prenosnika najprej ogledali digitalno predstavitev, nato pa opravili vse vaje, snov ponovili in utrdili ter izdelali domače naloge. Pri uporabi prenosnikov učenci nimajo težav s programjem in video predstavitvami, največja prednost pa je dejstvo, da imajo vedno vse s seboj, prenašajo pa mnogo manjšo težo.

Šolanje danskih otrok poteka prvih 9 šolskih let skupaj na ljudski šoli (Folkeskole), šele nato nadaljujejo šolanje na gimnaziji. Državna šola v Kopenhagnu vzpodbuja večjo iniciativnost mladih, zato v šolski program vključuje digitalni pouk. Ta najmlajši projekt je na Danskem že poskrbel za izjemno pozornost, saj hoče biti šola v celoti digitalna. Vlada ali večja podjetja ne sponzorirajo digitalnih razredov, učenci nabavijo notesnike sami z lastnimi sredstvi. Tiste, ki si nakupa ne morejo privoščiti, napotijo po pomoč na eno od  fondacij  pomoči. Šola zagotovi učni material t.j. e-knjige, licence za programje in uporabo medijske baze podatkov, letni strošek za učenca pa znaša okoli 40 €. Pouk brez knjig in papirja bi naj na tej šoli  potekal v celoti že po 3 letih.

Na Ørestad gimnaziji bi se naj mladi družili in inspirirali drug drugega. V objektih šole je veliko prostora, zaprtih prostorov praktično ni in učenci se lahko prosto gibljejo. Učenci sodelujejo v skupinah ob mizah ali po sedežnih garniturah, ki so razporejene povsod po zgradbi, oblike dela se ves čas spreminjajo. Naloge rešujejo individualno, pa tudi v skupinah. Frontalnega pouka praktično ni več. Delovna atmosfera ima z večino nemških šol le malo skupnega. Vodja šole  Allan Kjær Andersen  pravi: ” Za nas so prenosniki učno sredstvo, učni materiali in učni proces pa so za učence tudi bolj zanimivi.”

Vsak učenec si določa svoj tempo osvajanja znanja, saj pri učenju vedno lahko vpogleda v snov in napotke. Materiale za digitalne vsebine so učitelji za vsak predmet zbirali več kot 5 let ter poskusili naloge in vaje prilagoditi pričakovanim sposobnostim učencev. Kot je rekel vodja šole Andersen, začeli so pri vsebini, ne pa z opremljanjem z modernimi napravami. Ta zelo priljubljena šola je bila odprta leta 2005, obiskuje jo lahko do 1200 učencev, zato o vpisu odloča mestna komisija.

Gimnazija je pri tej digitalni ofenzivi že doživela presenečenje pri testiranju uporabe iPadov. Težava je nastala pri oblikovanju daljših tekstov, saj z iPadom skoraj ni bilo mogoče pisati. Tudi program za matematiko na simpatičnih tablicah ni deloval. Za učitelje pomeni pouk v digitalni učilnici večjo obremenitev, saj je za usposabljanje potrebno kar nekaj časa. Pri digitalizaciji pouka učitelj nudi učencem več individualne pomoči, več svetuje in več direktno komunicira z učenci, lahko pa tudi takoj preverja razumevanje snovi.

Vsi računalniki v šolskem omrežju imajo prost dostop do svetovnega spleta. Učenci lahko ves čas spremljajo svoje profile v socialnih omrežjih, zato so  stalno pod pritiskom uporabe Facebooka ali surfanja po spletu. Digitalni pouk je vsled tega organiziran tako, da se učenci pri skupnih aktivnostih  medsebojno kontrolirajo, pri individualnih pa so v pomoč samo tesno postavljeni roki nalog ter zrelost vsakega gimnazijca.  Primerjalno gledano uporaba tabličnih računalnikov ali notesnikov v  osnovni šoli ravno iz navedenih razlogov ni primerna.

Kljub vsej visoki tehnologiji na Ørestad gimnaziji pa še vedno velja: Linearna funkcija ostaja zahtevna snov tudi za učence z vsemogočnimi računalniki.

Oddajte komentar

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s